Comencem nou curs 2015-2016 com sempre amb moltes ganes!

 

Us mirem a tots per un forat i us veiem atrafegats amb reunions de pares i mares, acabant de pensar les noves activitats per aquest curs, fent els últims canvis a la graella d’activitats extraescolars, realitzant les inscripcions dels nous usuaris a les activitats o potser començant a preparar la primera festa del trimestre.

 

Aquest nou curs porta alguna novetat desagradable ja que es caracteritza per a la majoria de vosaltres per  ser el primer on haureu d’aplicar les noves mesures previstes per a Associacions resultant de l’entrada en vigor de la Llei 27/2014 del Impost de Societats.

 

A partir d’aquest curs l’Agència Tributària us considera obligats a presentar l’impost de Societats i com a conseqüència haureu de portar la comptabilitat utilitzant el sistema de doble partida ja que aquest impost està fet en base comptable.

 

Molt de compte en pensar que no esteu obligats perquè els vostres ingressos no son superior a 50.000€ anuals !!!!!!!!!!

 

Aquesta és una frase que va corrent de boca en boca i que deixa tranquil·la a moltes entitats però no és complerta i per tant no és certa.

 

 

EXCEPCIÓ A LA OBLIGACIÓ DE PRESENTAR IMPOST DE SOCIETATS

Entitats amb ingressos de menys de 50.000€ sempre i quan :

Tots els ingressos no exempts que s’obtinguin estiguin sotmesos a retenció i no superin els 2.000€

 

La majoria de les AMPA ho teniu complicat per a complir aquesta condició. En general només s’aplicaria a AMPA’s que només tenen com a ingressos les quotes de socis i les subvencions.  Qualsevol altra tipus de renda com les habituals provinents d’activitats extraescolars, servei de menjador, loteries, venda de material, samarretes i altres productes ja fan que no ens puguem acollir a l’excepció i tinguem obligació de declarar.

 

Ha arribat el moment de posar-se a mirar seriosament la situació comptable i fiscal de la nostra entitat si no volem tenir un ensurt que ens consti uns quants milers d’euros.

 

 

 

Que heu de fer per a verificar quina és la vostra situació fiscal:

 

1- Fer una llista de tots els ingressos que rebeu en un curs i determinar la tipologia de rendes (exemptes, no exemptes).

 

2- Localitzar el model 036 d’Alta en el Cens de l’Agència Tributària i confirmar que les opcions marcades siguin les correctes i estiguin actualitzades. També aprofitarem per a confirmar les dates en que comença i acaba l’exercici fiscal. Lo més normal en una AMPA serà ajustar-se al curs escolar, és a dir, del 1 de setembre al 31 d’agost.

 

3- Buscar una eina informàtica adequada per a enregistrar els assentaments comptables.

 

4- Enregistrar diligentment tots els moviments comptables que genera l’entitat.

 

5- Presentar trimestralment els models fiscals que tinguem obligació de presentar a l’Agència Tributària (IVA, IRPF, etc.)

 

6- Presentar anualment els models fiscals que tinguem obligació de presentar a l’Agència Tributària (Resums anuals, 347, Impost de Societats, etc.)

 

7- Arxivar i guardar la documentació comptable i fiscal generada garantint la seva immediata disponibilitat en cas de requeriment per part de l’Agència Tributària.

 

Per a analitzar més a fons la vostra situació , evitar ensurts i rebre una bona recomanació sobre la manera més adequada de procedir per a la vostra entitat podeu contactar amb entitats com l’Associació AEESC on us faran un diagnòstic gratuït de la vostra entitat.

 

Val la pensa fer-ho bé!

 

Mònica Herrera

Spondeo, Consultoria Social